fbpx

Koľko stojí reklama na Facebooku?

V ére rastúcej sily sociálnych sietí chce čoraz väčší počet podnikateľov zvýšiť predaj a uznanie svojej spoločnosti na Facebooku. Mnohí z vás sa rozhodnú investovať do platených reklamných kampaní, no strach z nákladov vám zostáva v úzadí, aby investícia nezruinovala odhadovaný rozpočet. Skúsime sa preto dnes bližšie pozrieť na náklady na FB reklamu, od akých faktorov závisí a oplatí sa do nej investovať?

Reklama na Facebooku – oplatí sa do nej investovať?

Na otázku ceny reklamy na Facebooku neexistuje univerzálna odpoveď, no existuje niekoľko dôležitých faktorov, ktoré ju môžu ovplyvniť. Náklady na reklamu môžu byť niekoľko eur alebo aj desaťtisíce – všetko závisí od rozpočtu, ktorý na ňu chceme minúť, cieľov a výsledkov, ktoré chceme dosiahnuť.

Facebook ad manager je nástroj zodpovedný za vytváranie profesionálnych reklamných kampaní a ich chod, no nemá striktne definované cenníky. V tomto momente sa každý klient môže individuálne rozhodnúť, koľko chce minúť za reklamu na Facebooku a aký by mala mať dosah či akú cieľovú skupinu by mala zasiahnuť . 

Ako urobiť reklamu na Facebooku?

V čase, keď má Facebook za cieľ dosiahnuť „nulový“ organický dosah, len prevádzka firemnej fanúšikovskej stránky na FB nemusí spĺňať vaše imidžové a predajné očakávania. Pravidelné zobrazovanie reklám na Facebooku vám pomôže zvýšiť uznanie vašej spoločnosti bez ohľadu na rozsah vášho podnikania. Aby však bola efektívna, je potrebné kampaň individuálne prispôsobiť danému prípadu, len tak bude mať zmysel. V tomto bode sa oplatí využiť pomoc, ktorú vám ponúkne profesionálny správca reklám na Facebooku . 

Upútajte pozornosť zákazníkov efektívnou reklamou na FB
Upútajte pozornosť zákazníkov efektívnou reklamou na FB

Koľko stojí reklama na Facebooku?

Malé a stredne prosperujúce firmy sa často pýtajú na oprávnenosť takýchto aktivít a ich ziskovosť. Koľko stojí reklama na Facebooku? Ceny za tento typ služieb sa líšia a závisia od zvolených riešení, no v porovnaní s tradičnými formami reklamy sú lacné a umožňujú správne zacieliť na vybranú cieľovú skupinu. Z tohto dôvodu sú viditeľné vysoké cenové rozpätia. Náklady na reklamu na FB závisia okrem iného o tom, akej veľkej skupine používateľov má byť ponuka adresovaná. Hneď na začiatok sa oplatí zvážiť, koľko konverzií chcete v danom mesiaci pre svoju kampaň získať a odhadovaný počet prispôsobiť svojim finančným možnostiam.

Správca reklám na Facebooku vám pomôže vytvoriť personalizovanú reklamu

Facebook ad manager vám umožňuje určiť pre vás najvýhodnejšiu stratégiu, vďaka ktorej môžete dosiahnuť požadované výsledky. Medzi nimi je niekoľko dôležitých faktorov, ktoré ovplyvňujú cenu:

  • Vybraná cieľová skupina – čím väčšia cieľová skupina, tým vyššie náklady na reklamu na Facebooku. Oplatí sa preto ujasniť si všetky súvisiace otázky, aby sa ponuka dostala len k ľuďom, ktorí majú o daný produkt/službu potenciálny záujem. Na druhej strane príliš malá cieľová skupina nemusí byť dostatočne spoľahlivá z dôvodu nízkeho záujmu o reklamu zo strany príjemcov. 
  • Kvalita reklamného materiálu – čím nižšia je kvalita našej reklamy, tým vyššia je jej cena.
  • Cieľ. formát reklamy a miesto zobrazenia – Facebook nám dáva možnosť vybrať si z mnohých formátov reklamy, medzi ktoré patrí okrem iného: grafika, karusely, video príspevky, kolekcie atď.
  • Intenzita konkurenčných reklám (sezónnosť).

Reklama na FB zvyšuje vaše šance na úspech

Ako vidíte, reklama na Facebooku môže vašej spoločnosti priniesť mnoho výhod, najmä keď ju implementujeme priebežne. Všetko sa to deje formou aukcie, v ktorej konečnú cenu ovplyvňuje veľa faktorov. Pri tvorbe reklamných kampaní sa oplatí sledovať jej efektivitu a v prípade potreby ju zmeniť vo vzťahu k cieľovej skupine či očakávaným výsledkom. Vložený rozpočet by sa mal v priebehu niekoľkých mesiacov vrátiť a priniesť vyššie príjmy. 

Ak plánujete investovať do efektívnej reklamy na Facebooku, kontaktujte nás. S agentúrou BlackDesign sa  vyhnete chybám a dosiahnete svoje obchodné ciele!